مدارک کلی برای درخواست ویزای آمریکا

۵۰۹ بازديد
بازگشت از ایالات متحده باید حداقل 6 ماه معتبر باشد. اگر قبلاً ویزای ایالات متحده دریافت کرده اید، هنگام درخواست باید پاسپورتی با ویزای صادر شده قبلی را نیز ارائه دهید.

شما باید تاییدیه فرم درخواست ویزا را که در فرم الکترونیکی تکمیل کرده اید در زمان تایید ارسال کنید. توصیه می کنیم حداقل 3 روز قبل از تاریخ مصاحبه فرم را تکمیل کنید. لازم نیست یکباره فرم را پر کنید، اگر زمان کافی ندارید یا مطمئن نیستید، می توانید فرم را ذخیره کنید و سپس از همان جایی که متوقف کرده اید پر کنید. پس از تکمیل فرم مصاحبه، ویزای آمریکا دریافت خواهید کرد. هنگام تعیین وقت، باید اطلاعاتی مانند شماره پاسپورت، ملیت و هدف سفر خود را وارد کنید.

   

    

  

  

 



مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آمریکا
برای هرگونه سوال احتمالی، لطفا با مرکز ویزا تماس بگیرید
عکس شما برای درخواست ویزای آمریکا باید 5x5 سانتی متر باشد. عکس های دارای عینک برای درخواست ویزای آمریکا پذیرفته نمی شوند لطفا مطمئن شوید که عکس شما با شرایط ویزای آمریکا بدون عینک مطابقت دارد. این عکس باید به قسمت عکس فرم ارسال شود.
متقاضیان زیر 14 سال باید یک کپی از کارت شناسایی، یک کپی ویزای معتبر ایالات متحده و یک کپی از گذرنامه معتبر هر دو والدین داشته باشند.
اگر متاهل هستید، فراموش نکنید که یک کپی از گواهی ازدواج خود را با درخواست خود همراه کنید
**داشتن ویزای شینگن در پاسپورت شما برای درخواست ویزای آمریکا مفید خواهد بود.
برای دسترسی به تمام مدارک مورد نیاز برای ویزای آمریکا، می توانید به صفحه ویزای آمریکا مراجعه کنید.

ویزای بازدید کننده ایالات متحده B1، B1/B2، B2
شما می توانید مدارک ویزای تجاری و توریستی ایالات متحده را در وب سایت ما مشاهده کنید. اگر در سال گذشته از کالج فارغ التحصیل شده اید، باید رونوشت خود را برای مصاحبه ویزای خود بیاورید. و اگر مدرک دیپلم و مدارک مشابهی که از دانشگاه دریافت کرده اید شامل ریز نمرات نباشد، ممکن است مورد پذیرش قرار نگیرد.

ویزای ترانزیت آمریکا C
کسانی که قصد دارند از طریق ایالات متحده به کشور دیگری سفر کنند باید ویزای ترانزیت دریافت کنند. کارمندانی که قصد سفر به ایالات متحده را از طریق هوا یا دریا دارند و از بندری خارج از ایالات متحده با کشتی یا وسیله نقلیه دیگر خارج می شوند باید برای ویزای ترانزیت اقدام کنند.

ویزای دانشجویی آمریکا F1، F2، M1، M2
فرم I-20
فیش های پرداختی متقاضیان F1, M1
اگر هنوز دانشجو هستید یا تازه فارغ التحصیل شده اید، مدرک تحصیلی بگیرید
CV، یک دعوت نامه از یک موسسه آموزشی در ایالات متحده
گواهی سربازی خود را به پرونده خود اضافه کنید
ویزای F2 و M2 نوعی ویزا برای همسر یا فرزندان با شخصی است که قصد تحصیل دارد.
.
فرم DS 156E و فرم G28 تکمیل شده از طرف متقاضی ویزای ایالات متحده، شامل اطلاعات تماس و آدرس ایمیل آنها

درخواست شرکت برای ویزای تجاری آمریکا این فایل مطابقت ویزای E1 و E2 سازمان و کارمند می باشد. در درخواست ویزای تجاری باید تاریخ ورود و خروج از ایالات متحده به همراه بلیط مشخص شود

برنامه تجاری شرکت برای پنج سال آینده و اظهارنامه مالیاتی سه ساله.

گواهی مالکیت شرکت و گواهی ثبت شرکت

سند فعالیت تجاری این شرکت. اگر تجارت چند ملیتی باشد، شواهدی مبنی بر تجارت بین کشور متعاهد و ایالات متحده وجود دارد


ویزای پزشکی B2 آمریکا

مدارک درخواست شده از کسانی که به دلایل بهداشتی به ایالات متحده سفر می کنند


گزارش معاینه پزشکی یا دوره درمانی توسط یک پزشک در ایالات متحده

این گزارش باید شامل تاریخ ملاقات با پزشک، درمان مورد استفاده، طول تخمینی درمان و هزینه درمان باشد.

رسیدی که نشان می دهد پرداخت کرده اید و گواهی شما از بیمارستان

اسنادی که نحوه پرداخت هزینه درمان را نشان می دهد



علاوه بر اصل مدارک، باید ترجمه انگلیسی را نیز به کنسولگری آمریکا ارائه دهید.


تکمیل مدارک ممکن است برای تایید ویزای آمریکا کافی نباشد. در طول مصاحبه ویزا، افسران کنسولی ایالات متحده در چارچوب قانون شهروندی و مهاجرت ایالات متحده تصمیم گیری می کنند.

طبق قانون مهاجرت و شهروندی غیرمهاجر ایالات متحده، شما باید در کشور خود اقامت داشته باشید و وابستگی خود را ثابت کنید. لطفا مطمئن شوید که عکس شما برای فرمت 5*5 مناسب است

مدارکی مانند شناسنامه کار، حقوق، صورتحساب، حساب بانکی، اسناد اموال خود یا خانواده، اظهارنامه مالیاتی، صورتحساب حساب بانکی و شناسه دانشجویی می تواند گواهی بر اظهارنامه شما باشد. اگر برای یک شرکت کار می کنید، صفحه گسترده شرکت می تواند مفید باشد. فراموش نکنید که فیش درآمد خود را به پرونده خود اضافه کنید


اسناد هر گونه اموال و دارایی به نام شما نیز می تواند دلیلی بر بازگشت شما به کشورتان باشد. و در صورت عدم وجود این شرط، عنوان مالکیت اعضای خانواده نیز می تواند مؤثر باشد.


فراموش نکنید که بلیط و محل اقامت خود در ایالات متحده را در برنامه خود بگنجانید.

کارت سبز
کارت اقامت دائم یا گرین کارت یک سند رسمی است که وضعیت مهاجرت را تایید می کند

لاتاری گرین کارت سالانه 50000 نفر را برای اخذ ویزای مهاجرتی به آمریکا جذب می کند تا تعداد مهاجران به آمریکا افزایش یابد و تنوع جمعیت افزایش یابد. این قرعه کشی توسط اداره مهاجرت ایالات متحده برگزار می شود و نتایج این پروژه فقط در وب سایت رسمی موجود است.


قرعه کشی گرین کارت
در قرعه کشی گرین کارت همه حقوق یکسانی دارند. برندگان قرعه کشی توسط یک سیستم کاملا دیجیتالی و کامپیوتری مشخص می شوند. برای شرکت در قرعه کشی باید حداقل فارغ التحصیل دبیرستان یا حداقل دو سال سابقه کار داشته باشید.


دارنده گرین کارت در صورت تمایل حق کار در آمریکا را دارد، حق راه اندازی کسب و کار، زندگی، تحصیل را دارد. گرین کارت به شما این حق را می دهد که در هر کجا و در هر مکانی که می خواهید کار کنید، صرف نظر از اینکه یک اداره دولتی یا بخش خصوصی باشد و به شما این حق را می دهد که در آن بخش تجارت کنید.


هزینه های تخفیف برای دانشجویان دارای کارت سبز در دانشگاه های دولتی ممکن است واجد شرایط باشد و احتمالاً برای بورسیه تحصیلی یا اعتبار دولت ایالات متحده درخواست دهند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.