تفاوت دومینیکا و دومینیکن

۴۸۹ بازديد

تفاوت دومینیکا و دومینیکن

امروزه دریافت تابعیت دوم به موضوع مهمی برای کسانی تبدیل شده است که در کشورهایی با شرایط دشوار زندگی می کنند. به طور مثال در برخی از کشورها از جمله ایران تحریم های مختلف سبب شده است که افراد به سادگی نتوانند به مسافرت بروند و یا تجارت داشته باشند. همین امر به نیروی محرک اصلی برای دریافت تابعیت دوم تبدیل شده است. همگی ما می دانیم که دریافت تابعیت دوم مسیری دشوار و پیچیده است. اما اخیر کشور دومینیکا شرایطی را فراهم کرده است که افراد متقاضی راحت تر از کشورهای دیگر می توانند پاسپورت دومینکا را دریافت کنند. در این میان گاهی افراد فکر می کنند که دومینیکا و دومینیکن یک کشور واحد هستند. اما باید بدانید که توجه به تفاوت دومینیکا و دومینیکن اهمیت بسیار زیادی دارد! زیرا این دو نام متعلق به دو کشور مستقل در جزایر کارائیب هستند. در ادامه تلاش می کنیم تا به تفاوت دومینیکا و دومینیکن بپردازیم.

 

جمهوری دومینیکن

قبل از آنکه به تفاوت دومینیکا و دومینیکن بپردازیم، بهتر است نگاهی به کشور جمهوری دومینیکن داشته باشیم. این کشور در مجمع الجزایر آنتیل در کارائیب واقع شده است و حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد و بیشتر این جمعیت در شهر سانتو دومینیگو که پایتخت این کشور است زندگی می کنند. اولین زبان رسمی این کشور انگلیسی است و دومین زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. سالیانه حدود ۲ میلیون آمریکایی به این کشور سفر می کنند و دلیل اصلی این امر وجود مناظر بدیع و کوهستانهای زیبا در این سرزمین است. این کشور دارای اقتصاد کلان است و جز کشورهای حوزه شینگن به حساب نمی رود.

هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن

شاید یکی از سوالاتی که در زمان بیان تفاوت دومینیکا و دومینیکن مطرح شود هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن باشد. طبق بررسی ملی درآمد و هزینه خانوار در ۲۰۱۸ که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، متوسط درآمد فعلی دومینیکن ها ماهانه ۴۱۱۶۴ دلار (۷۷۷ دلار آمریکا) برای خانواده ای با ۲ تا ۳ عضو است. به طور کلی، هزینه زندگی در جهموری دومینیکن از سایر کشورهای آمریکای لاتین بیشتر است. به طور مثال شما برای یک زندگی راحت در این کشور ( اگر یک نفر باشید) به ۱۲۰۰ دلار ماهیانه نیاز دارید. اگر این مبلغ به ۲۰۰۰ دلار برسد، می توانید زندگی مرفهی را تجربه کنید. هزینه اجناس وارداتی مانند عطر، لباس و لوازم آرایشی در این کشور بسیار بالاست.

دیدنی های دومینیکن

یکی دیگر از سوالاتی که در زمان بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن مطرح می شود، دیدنی های جمهوری دومینیکن است. مناطق دیدنی این کشور به شرح زیر هستند:

  • خلیج عقال
  • ساحل خوان دولیو
  • جزیره کایولوان تادو
  • شهر مینی تاس
  • ساحل سوسوا
  • ساحل کابارته
  • ساحل پلایاریکون
  • ساحل پونتاکانا

کشور دومینیکا

در بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن، باید به معرفی کشور دومینیکا نیز بپردازیم. این کشور در جزایز دریای کارائیب قرار گرفته است و در ۳ نوامبر سال ۱۹۷۸ اعلام استقلال کرد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان فرانسه نیز یکی از زبان های گفتاری این کشور به شمار می رود. این کشور دارای مناظر بدیعی است. فرصتهای اقتصادی در این کشور سبب شده است که به مرکزی مهم برای دریافت تابیعت دوم تبدیل شود. امروزه حدود ۷۳۰۰۰ نفر در این کشور زندگی می کنند.

تفاوت دومینیکا و دومینیکن

اکنون در پروسه بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن به تفاوت های کلی این دو کشور پی برده اید. اما یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه دریافت تابعیت دوم باید به آن توجه داشته باشید این است که کشور جمهوری دومینیکن پاسپورت بسیار ضعیفی دارد و اصلا گزینه مناسبی برای دریافت تابعیت به شمار نمی رود. در تفاوت دومینیکا و دومینیکن به موارد زیر توجه داشته باشید:

دومینیکا

دومینیکن

پاسپورت قدرتمندپاسپورت ضعیفسفر بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشورسفر بدون ویزا به ۶۵ کشورسفر بدون ویزا به کشورهای حوزه شنگن، انگلستان و روسیهسفر بدون ویزا به کشورهای حوزه شنگن ندارد

جمع بندی

تا بدینجا به بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن پرداختیم. بهتر است بدانید برای دریافت اقامت دومینیکا نیازی نیست که شما به آن کشور سفر کنید و تمامی کارهای شما از داخل ایران انجام می شود، همین امر سبب می شود که شما نیازی به دریافت مدرک زبان نداشته باشید. یکی از مزایای تابعیت دومینیکا این است که شما با این پاسپورت دومینیکا می توانید ویزای مولتی ده ساله آمریکا را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابعیت دومینیکا می توانید با تیم دومینیکا پارادایس در ارتباط باشید.

۰ ۰

بهترین زمان سفر به دومینیکا

دومینیکا آب و هوایی استوایی ، گرم و مرطوب دارد . این کشور از ماه ژانویه تا اواسط ماه آوریل هوای گرم و خشک دارد که دلیل این امر این است که بادهای شمال شرقی در شرایط آب و هوای استوایی معمولا به صورت پیوسته و مداوم می وزد در حالی که از اواسط ژوئن تا اواسط نوامبر کشور دومینیکا آب و هوای داغ ، مرطوب و بارانی دارد زیرا این بادها به صورت نامنظم است و هرزگاهی متوقف می شوند . بهترین زمان برای سفر به کشور دومینیکا ، از ماه فوریه تا ماه آوریل می باشد که میزان بارش باران در مقایسه با ماه های دیگر کمتر است.

ویزای دومینیکا

ما ایرانی ها برای سفر به جمهوری دومینیکن Dominican Republic نیاز به ویزا داریم و باید قبل از سفر ویزا رو گرفته باشیم. تحت شرایطی بدون ویزا هم میشود به جمهوری دومینیکن سفر کرد. اگر ویزای معتبر یکی از کشورهای انگلستان، امریکا، کانادا، ایرلند، بلغارستان، رومانی، کرواسی، قبرس و یا شینگن رو داشته باشید میتوانید بدون ویزا به مدت ۹۰ روز به جمهوری دومینیکن سفر کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.