آموزش ارز دیجیتال با طراحی یک سیستم معاملاتی بر اساس پرایس اکشن

۵۹۸ بازديد

اگر دنبال کسب درآمد ارزی هستید، بازار ارزهای دیجیتال می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. در این بازار روزانه به صورت میانگین بیش از 100 میلیارد دلار معامله می شود. یعنی بیش از 3 برابر کل بودجه ی ایران در سال، تنها در یک روز در این بازار معامله می شود. پس فرصت های کسب درآمد در این بازار به شدت زیاد هستند.


روش کسب درآمد همیشگی از ارز دیجیتال

شما با داشتن سیستم معاملاتی سودساز، می توانید از این بازار یک درآمد ارزی همیشگی داشته باشید. بدین منظور سیستم معاملاتی شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در این مقاله آموزش ترید در بازار ارز دیجیتال از طریق آموزش پرایس اکشن و طراحی سیستم معاملاتی سود ده را توضیح داده ایم.

سیستم معاملاتی شما باید متشکل از استراتژی، مدیریت ریسک و دستورات واضحی جهت باز و بستن موقعیت ها باشد. یک سیستم معاملاتی عالی با مدیریت ریسک بهینه، سود همیشگی را به همراه می آورد.

آموزش ارز دیجیتال از طریق پرایس اکشن

اگر فرصت تحلیل بازار را ندارید، یا نمی خواهید طراحی و اجرای سیستم معاملاتی را خودتان انجام دهید، می توانید از پیشنهاد نهایی این مقاله استفاده کنید. در انتها به جای آموزش پرایس اکشن و طراحی سیستم های معاملاتی به استفاده از سیگنال های صادر شده از سیستم های معاملاتی تحلیل گران حرفه ای، از طریق کانال سیگنال ارز دیجیتال پرداخته ایم و یک کانال معتبر را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

حال اگر شما قصد آموزش پرایس اکشن را دارید، بهتر است ابتدا با انواع تحلیل های مبتنی بر پرایس اکشن آشنا شوید.


آموزش انواع تحلیل های پرایس اکشن

سیستم های معاملاتی پرایس اکشن معمولا سه حالت کلی دارند. حالت اول و سنتی را به تحلیل کلاسیک می شناسیم. در این تحلیل، خطوط روند اهمیت بالایی دارند و با کمک تحلیل های کلاسیک سطوح مقاومتی و حمایتی شناسایی می شوند.

در تحلیل های پرایس اکشن کلاسیک، سطح حمایتی معمولا سطوحی هستند که تقاضا در آن ها افزایش می یابد. این سطوح فرصت مناسبی برای خریداران هستند. سطوح مقاومتی هم به سطوحی گفته می شود، که احتمال عرضه در آن ها بالا است. این سطوح فرصت بالقوه ای برای فروش هستند.

حالت دوم سیستم های معاملاتی پرایس اکشن، مبتنی بر سطوح عرضه و تقاضا هستند. این روش ها معمولا از ابزارهایی مانند حجم و واگرایی بهره می برند. این حالت برای بازارهایی که حجم معاملات در آن ها به صورت زنده قابل رصد می باشد، کاربرد دارد.




حالت سوم تحلیل های پرایس اکشن، مبتنی بر پیش بینی ذهنیت بزرگان بازار است. در این حالت معامله گر باید با توجه به داده های قبلی، حرکت بعدی بزرگان بازار را پیش بینی کند و سطوح مناسب را تشخیص دهد. این سبک تحلیل بیشتر در بازارهایی به کار می رود که حجم معاملات به صورت مستقیم در دسترس نمی باشد و یا داده های حجم قابل اتکا نمی باشند.


آموزش اجزای اصلی یک سیستم معاملاتی پرایس اکشن و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

حال که با انواع تحلیل های مبتنی بر پرایس اکشن آشنا شدید، به آموزش اجزای مختلف یک سیستم معاملاتی مبتنی بر پرایس اکشن می پردازیم.

سیستم معاملاتی شما ابتدا باید یک استراتژی داشته باشد. استراتژی یعنی بر چه اساسی باز و بسته کردن موقعیت های معاملاتی انجام پذیرد. مثلا فرض کنید از تحلیل های پرایس اکشنی مبتنی بر سطوح عرضه و تقاضا استفاده می کنید. اگر شاهد یک واگرایی بین اندیکاتور و قیمت در سقف بودیم، یک موقعیت فروش بالقوه را شناسایی کرده ایم.

در قدم بعدی سیستم معاملاتی شما نیاز به مدیریت ریسک دارد. طبق استراتژی یک فرصت بالقوه ی باز کردن موقعیت را کشف کردیم. حال باید با خود ریسکی را که برای به دست آوردن آن سود حاضر هستیم بپذیریم مشخص کنیم. مثلا حاضر به از دست دادن 2 درصد از کل سرمایه ی خود به شرط کسب سود 5 درصدی هستیم.

جز بعدی سیستم معاملاتی ما اقدام به معامله است. ما یک فرصت بالقوه را شناسایی کردیم و مقدار ریسک خود را نیز برای آن ریسک ارزیابی کردیم. در قدم بعدی باید منتظر پدیدار شدن شرایط عالی برای ورود به معامله باشیم. معمولا این مرحله را در تایم فریم های پایینتر باید انجام دهیم تا دقت ورود به معامله بیشتر باشد.

اجزای سیستم معاملاتی مبتنی بر پرایس اکشن

پس از باز کردن معامله و فعال شدن موقعیت، باید بدانیم که در چه شرایطی از معامله قرار است خارج شویم. نقاطی که قرار است با سود از معامله خارج شویم را مشخص کنیم. اگر معامله مطابق با تحلیل ما پیش نرفت، برای خروج با ضرر کم و جبران ضرر نیز آماده باشیم.

انتخاب تایم فریم مناسب برای بازار ارزهای دیجیتال

پس از آموزش ارز دیجیتال و آموزش پرایس اکشن و تکمیل سیستم معاملاتی، نوبت به انتخاب تایم فریم جهت معامله گری است.

اگر به نوسان های کوتاه علاقه دارید و می خواهید معامله گر روزانه باشید، می توانید از تایم فریم های کمتر از چهار ساعته استفاده نمایید.

تایم فریم های چهار ساعته، یک ساعته، 30 دقیقه ای، 15 دقیقه ای و سه دقیقه ای معمولا بیشتر استفاده می شوند. معامله گران بازار ارزهای دیجیتال به دلیل 24 ساعته بودن این بازارها معمولا از تایم فریم هایی که مضربی از 3 هستند استفاده می کنند.

انتخاب تایم فریم در سیستم معاملاتی مبتنی بر پرایس اکشن


به عنوان نمونه استراتژی سیستم معاملاتی شما می تواند در تایم فریم یک ساعته سیگنال دهد و شما در تایم فریم 15 دقیقه ای وارد معامله شوید.

آموزش ارز دیجیتال با هدف نوسان گیر روزانه شدن، از طریق آموزش پرایس اکشن به راحتی امکان پذیر است. کافی است تا شما سیستم های معاملاتی را انتخاب کنید که در این تایم فریم ها بازدهی بهتری دارند.

هنگام آموزش ارز دیجیتال و انجام تحلیل ها به صورت تمرینی، شاید به حرکات شارپ و تند بازار نگاه کنید و بخواهید پوزیشن های بلند مدتی را اخذ کنید تا سودهای زیادی بدست آورید.

فقط توجه کنید که اکثر صرافی های ارز های دیجیتال، برای باز نگه داشتن موقعیت های شما در طول 24 ساعت، سه بار کارمزدی تحت عنوان funding از حساب شما کسر می کنند. این مقدار برابر با اختلاف قیمت ارز در معاملات اسپات و معاملات مشتقه ی کارگزاری می باشد. البته این مقدار همیشه از حساب شما کسر نمی شود و گاها ممکن است به حساب شما واریز شود. اگر قیمت در بازار آتی بیشتر از قیمت اسپات باشد، اختلاف قیمت از موقعیت های خرید کسر و به موقعیت های فروش پرداخت می شود و بالعکس.

آموزش ارز دیجیتال با هدف معاملات بلند مدت نیز، از طریق آموزش پرایس اکشن به راحتی امکان پذیر است. کافیست سیستم های معاملاتی را طراحی و انتخاب کنید که در تایم فریم های بالاتر از 4 ساعته به خوبی کار کنند. تعداد معاملات شما کاهش می یابد، اما سود هر معامله معمولا افزایش می یابد. در این حالت زمان کمتری لازم است تا پشت سیستم بمانید.


معامله گری بدون آموزش و از طریق کانال سیگنال ارز دیجیتال

اگر تمایلی به آموزش ارز دیجیتال و آموزش پرایس اکشن ندارید، اما می خواهید از سود های بازار ارزهای دیجیتال جا نمانید، می توانید از کانال سیگنال ارز دیجیتال مدرسان پیشتاز استفاده نمایید.

مدرسان پیشتاز علاوه بر ارائه ی آموزش ارز دیجیتال، کانال سیگنال ارز دیجیتال را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در این کانال تمامی سیگنال ها بر اساس سیستم های معاملاتی سود ساز ارائه می شوند. هر سیگنال منطبق بر استراتژی های پرایس اکشنی ارائه می شود. تنوع سیگنال ها به شما این امکان را می دهد که موقعیت های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی اتخاذ کنید.

در کانال سیگنال ارز دیجیتال مدرسان پیشتاز، نیازی نیست تا وقت زیادی را صرف تحلیل کنید. حتی احساسات خودتان را در معاملات می توانید به راحتی کنترل کنید. چرا که نقاط ورود، خروج، مدیریت ریسک و تحلیل روند کلان بازار را در این کانال می توانید دنبال کنید.

 
 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.