آموزش برنامه نویسی

۵۱۶ بازديد
آموزش برنامه نویسی برای مبتدیان
نحوه شروع یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر
یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان اولین قدم در شروع مسیر برنامه نویسی است. برنامه نویسی سرگرم کننده و فوق العاده ارزشمند است. این به شما امکان می دهد همیشه خلاق باشید و راه شما را به سمت طیف گسترده ای از مشاغل جدید هموار می کند. اگر می خواهید بدانید چگونه برنامه ریزی کنید، آموزش زیر را دنبال کنید تا بدانید چگونه و چه چیزی را مطالعه کنید.

عناوین مقاله

مطالعه زبان های برنامه نویسی
یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید
در مدرسه ثبت نام کنید، در یک دوره آنلاین یا کمپ برنامه نویسی شرکت کنید.
از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید.
خواندن کتاب در مورد زبان برنامه نویسی
شما ایده های برنامه نویسی خلاقانه ای دارید
یادگیری و تلاش برای چیزهای جدید

1- انتخاب زبان برنامه نویسی

یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید. اساساً برنامه نویسی رایانه با نوشتن مجموعه ای از دستورالعمل ها انجام می شود که رایانه از آنها پیروی می کند (همچنین به عنوان کدگذاری باینری شناخته می شود). این دستورالعمل ها را می توان در "زبان های برنامه نویسی مختلف" نوشت که به سادگی از روش های مختلف سازماندهی دستورالعمل ها و متن استفاده می کنند.برای ایجاد انواع مختلف برنامه ها از زبان های مختلف استفاده می شود. بنابراین، باید زبانی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای کاری که می خواهید انجام دهید مناسب است. اگر متوجه شدید که زبانی نیازهای شما را برآورده نمی کند، همیشه می توانید زبان جدید دیگری را انتخاب کنید. برای شروع یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان، بهتر است یکی از زبان های زیر را انتخاب کنید.

درجه سانتی گراداگر می خواهید روی پلاگین های وب (جاوا اسکریپت) یا برنامه های تلفن همراه (جاوا) کار کنید، این دو زبان برای یادگیری خوب هستند. در حال حاضر، این زبان ها مورد تقاضا و کاربردی هستند، بنابراین یادگیری آنها مفید است. به یاد داشته باشید که جاوا و جاوا اسکریپت با وجود شباهت در نام ها کاملاً متفاوت هستند.


پایتون را امتحان کنید. آموزش پایتون یک زبان چند منظوره است که به طور گسترده در چندین پلتفرم استفاده می شود. اگرچه بسیار قدرتمند است، اما برای مبتدیان زبانی آسان است، پس آن را امتحان کنید!
  

PHP را در نظر بگیرید. PHP مخفف Hypertext Processor است. این یک زبان برنامه نویسی وب است که به دلیل تایپ کمتر و محبوبیت آن، یادگیری آن نسبتاً آسان است (محبوب بودن به این معنی است که آموزش های زیادی در مورد این زبان وجود دارد که مفید هستند). PHP یک زبان برنامه نویسی عالی در سمت سرور است PHP زبانی است برای شروع یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان.


خودتان را به این زبان ها محدود نکنید! زبان های برنامه نویسی زیادی با کاربردهای مختلف وجود دارد.اگر می خواهید به عنوان برنامه نویس کار کنید، قطعاً باید بیش از یک زبان بدانید، بنابراین تا حد امکان یاد بگیرید.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آگهی مشاغل مورد علاقه خود را جستجو کنید و زبان های رایج مورد نیاز آن مشاغل را بررسی کنید.


2- یادگیری زبان برنامه نویسی

رفتن به مدرسه اگرچه اکثر شرکت‌هایی که برنامه‌نویس استخدام می‌کنند به مهارت‌های شما بیشتر از دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید یا نمرات کسب‌شده توجه می‌کنند، مدرک دانشگاهی که باید ارائه دهید می‌تواند راه درازی را ارائه دهد. استفاده از راهنمایی های متخصص از معلمان (و شاید دوستانتان) به شما کمک می کند تا بهتر از زمانی که خود یک معلم بودید، یاد بگیرید.
اغلب بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی برای افرادی که در این رشته تحصیل می کنند وجود دارد. از شهریه نترسید، این امکان پذیر است!

از دانشگاه های آنلاین یاد بگیرید. آیا می خواهید در پایان دوره یک مدرک آنلاین پولی و واقعی داشته باشید یا می خواهید یک دوره رایگان مانند دوره عالی Coursera MIT را بگذرانید؟ در هر صورت، می توانید از این دوره های ساختاریافته، چیزهای زیادی در مورد برنامه نویسی بیاموزید.سعی کنید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه نویسی، از خدمات رایگان مانند کنسرسیوم دانشگاه گوگل یا شبکه توسعه دهنده موزیلا استفاده کنید. این شرکت‌ها از توسعه‌دهندگان بیشتری می‌خواهند تا به توسعه پلتفرم‌ها و منابعشان کمک کنند تا در وب بهترین باشند.
  

با کمک دوره های آموزش پرایس اکشن آنلاین بیاموزید. بسیاری از برنامه نویسان با وب سایت هایی کار می کنند که اصول و ترفندهای زبان های برنامه نویسی را به شما آموزش می دهند. برای پیدا کردن آنها، درس های آنلاین زبانی را که می خواهید یاد بگیرید بررسی کنید.
کلاس های آنلاین رایگان زیادی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد. آکادمی خان با آموزش های ویدئویی ساده کدنویسی کامپیوتر را آموزش می دهد. کد آکادمی یکی دیگر از وب سایت های آموزش کدنویسی رایگان با آموزش های گام به گام است.
d28  d29  d30  d31  d32  d33


۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.