ویزای آمریکا

۶۵۴ بازديد
ویزای آمریکا در سال های اخیر به چالشی بزرگ برای ایرانیان تبدیل شده است. ویزای دانشجویی آمریکا نیز به مشکلی بزرگ برای دانشجویان تبدیل شده است. در این صفحه سعی می کنیم تا حد امکان و مطابق با مقررات سال 2021 بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.


ویزای آمریکا
این روزها که مهاجرت و سفر به آمریکا به دلایل مختلف برای بسیاری از ایرانیان مشکل ساز شده است، زیاد می شنویم که کدام ویزای آمریکا برای من مناسب است. افراد زیادی هستند که برای تفریح ​​و سفرهای کوتاه به این کشور می روند.

کسانی هستند که می خواهند در یک موقعیت خوب در کانادا انتخاب شوند یا برای تحصیل و شروع یک زندگی جدید به آنجا بروند.

اگر از آن دسته متقاضیانی هستید که چمدان های خود را برای سفر به آمریکا می بندند، اما در انتخاب یکی از انواع ویزا در اشتباه هستید.

اگر اطلاعات کمی در مورد ویزای آمریکا دارید، پیشنهاد می کنیم به این بخش از اطلاعات ویزا مراجعه کنید. چرا که در این مقاله تصمیم داریم شما را با هر آنچه که مربوط به ویزای آمریکا و نحوه دریافت آن است آشنا کنیم.

همه چیز در مورد ویزای آمریکا
امروزه در صفحات مختلف گوگل می توانید اطلاعات مفیدی در مورد ویزای آمریکا، انواع آن و راه های اخذ ویزا بیابید. یک جستجوی سریع یا جستجوی هر یک از آنها برای یافتن اطلاعات مورد نیازمان کافی است. طبق تحقیقات، ایالات متحده یکی از مناسب ترین مکان ها برای تحقق بخشیدن به هر یک از رویاهای ما است.

از تحصیل در بهترین کالج ها و دانشگاه های جهان و یافتن شغل عالی گرفته تا تفریح ​​در بهترین جاذبه های گردشگری جهان، می توانید هر کسی را در ایالات متحده پیدا کنید.این کشور از نظر وسعت جغرافیایی بزرگ ترین کشور جهان است که مدت هاست از جنبه های مختلف مورد توجه مهاجران بوده است.

مطمئنا بسیاری از ما که رویای زندگی در ایالات متحده را در سر می پرورانیم، اطلاعات کمی در مورد آن داریم. بیشتر اطلاعات ما در مورد این کشور به چند کلیشه در مورد مزایای تحصیل در ایالات متحده، جاذبه های گردشگری آن و البته این واقعیت که ایالات متحده یک کشور مهاجر است محدود می شود.

اما چند درصد از ما انواع ویزا و نحوه دریافت آن را بررسی کرده ایم؟ بدون شک اخذ ویزا مانند هر کشور مهاجرتی دیگری مستلزم این است که خودتان آن را طی کنید و اخذ هر نوع ویزا به این معناست که سفارت آمریکا به شما اجازه ورود به کشور و اقامت دائم یا موقت را می دهد.

انواع ویزای آمریکا
با انواع مختلف ویزای آمریکا آشنا شوید
به طور کلی، ویزای ایالات متحده همان برچسب یا علامتی است که توسط سفارت ایالات متحده بر روی پاسپورت شما چسبانده می شود. تحقیقات کارشناسان مهاجرت حاکی از افزایش چشمگیر تعداد ویزاهای دریافتی از سوی افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای دیگر در سال های اخیر است. دلیل اصلی چنین روندی را می توان در رشد و توسعه، شرایط اجتماعی مساعد، رونق و... در این کشور زیبا دانست.


به طور کلی دو نوع ویزا وجود دارد: ویزای دائم و ویزای موقت. شایان ذکر است که هر یک از این دو نوع ویزا شامل انواع مختلفی از ویزا می باشد که برای نیاز متقاضی توسط سفارت آمریکا صادر می شود:

در اینجا چند نوع ویزا برای این کشور آورده شده است:

ویزای H1b: این ویزا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ویزاها در ایالات متحده است و معمولاً توسط افرادی که کار خاصی انجام می دهند می توانند دریافت کنند.به زبان ساده، چنین ویزا نیاز به مدرک و تحصیلات عالی دارد.
ویزای H2b: یکی دیگر از ویزای موقت آمریکا همین ویزا است و معمولاً به کارمندانی اعطا می شود که به طور موقت برای کار در آمریکا اعزام شده اند.
گرین کارت: یکی دیگر از ویزای رایج در ایالات متحده، گرین کارت یا لاتاری است. در واقع می توان گفت داشتن چنین ویزایی یکی از شرایط اصلی و مهم مهاجرت به آمریکا می باشد.
ویزای تحصیلی: با توجه به اینکه ایالات متحده یکی از بهترین کشورها از نظر پیشرفت تحصیلی دانشجویی و نخبگان است، دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای هر نوجوان و کسانی که به پیشرفت تحصیلی خود فکر می کنند، مدت هاست که یک رویا بوده است. با اخذ چنین ویزایی می توانید در بزرگترین اقتصاد دنیا که از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می کند ادامه تحصیل دهید.
ویزای تحصیلی: این نوع ویزا فقط به افراد مشهور و کسانی که برای تحقیق و تدریس در دانشگاه های آمریکا به آمریکا می آیند تعلق می گیرد. سایر ویزاهای محبوب این کشور عبارتند از:
ویزای قرارداد تجارت آزاد
ویزا برای هنرمندان و ورزشکاران
ویزای سرمایه گذاری
ویزای دانشجویی غیر آکادمیک
ویزای ازدواج
ویزا برای مبلغان دین

چه کسی به ویزا نیاز دارد؟
چه کسی باید برای ویزای آمریکا اقدام کند، سوالی است که ممکن است بسیاری از متقاضیان را آزار دهد. در پاسخ به چنین سوالی باید گفت که اخذ چنین ویزا برای کسانی که آمریکا را به عنوان هدف نهایی زندگی خود انتخاب کرده اند نامحدود است.

بسیاری از کشورها هستند که برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند.تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله انگلستان، سنگاپور، جزایر سلیمان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و ... از جمله کشورهایی هستند که بدون ویزا و با تایید دولت فدرال آمریکا می توانند وارد این کشور شوند.

بجای؛ اتباع سایر کشورها از جمله ایران برای رسیدن به هر یک از اهداف کاری، تحصیلی و زندگی خود باید از قبل از سفارت مربوطه ویزا برای مهاجرت به کانادا دریافت کنند.

معرفی انواع ویزای موقت
همانطور که در بالا ذکر شد، ویزای موقت ایالات متحده به چهار نوع ویزا شامل ویزا مانند ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری تقسیم می شود:

ویزای توریستی آمریکا: ویزای توریستی که به آن ویزای توریستی نیز می گویند برای کسانی مناسب است که قصد سفر تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور را دارند. ویزای توریستی شامل سه نوع مختلف ویزا می باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم: ویزای توریستی تک، ویزای مولتیپل توریستی.
ویزای تحصیلی آمریکا: می دانیم که در سال های اخیر ایالات متحده به دلیل موقعیت جغرافیایی، استفاده از بهترین و ایده آل ترین سیستم آموزشی و داشتن دانشگاه های معتبر به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل شده است. آمارها نشان می دهد که تعداد متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند هر روز در حال افزایش است. به همین دلیل می توان گفت ویزای دانشجویی یکی از پرطرفدارترین انواع ویزای آمریکاست که به دارندگان آن امکان ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را می دهد. مشروط بر اینکه متقاضی مورد تایید دانشگاه مربوطه قرار گرفته باشد.ویزای کار آمریکا: نوع دیگری از ویزای کار آمریکا، ویزای کار است. در واقع این نوع ویزا برای متقاضیان کار در آن کشور مجوز ورود صادر می کند. در صلاحیت دولت فدرال آن کشور، اگر فردی تبعه آن کشور محسوب نمی شود، باید مجوز کار و کار در یکی از استان های آن کشور را دریافت کند. ویزای کار ایالات متحده معمولاً به شش دسته زیر تقسیم می شود:
ویزای کار بر اساس موافقت وزارت کار
ویزای کار بدون موافقت وزارت کار
برنامه نقل و انتقالات داخل شرکت
سفر کاری به کانادا
ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی
ویزای کار برای آمریکا
مدارک مورد نیاز برای ویزای آمریکا
مدارک مورد نیاز برای ویزای آمریکا
وقتی صحبت از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آمریکا می شود، منظور تمامی مدارک و اطلاعاتی است که هویت متقاضی و دلیل مهاجرت وی را تضمین می کند. در اینجا اسنادی وجود دارد که باید قبل از درخواست برای یکی از انواع ویزاهای ایالات متحده بدانید:


یک کپی از تمام صفحات پاسپورت خود را که دارای مهر هستند ارائه دهید
برگه زمانی سفارت آمریکا
تاییدیه درخواست ویزای خود را تکمیل و ارسال کنید
فرم درخواست خانواده را تکمیل و ارسال کنید
ارائه ترجمه کارت شناسایی
نمایش عکس 3.5 x 4.5
ارائه ترجمه سند ملکی (اگر دارید)
ترجمه سند ازدواج خود را ارائه دهید
ارائه ترجمه اسناد کاری
بلیط رفت و برگشت خود را به کانادا رزرو کنید
ارائه دعوتنامه با کارت شناسایی (اختیاری).
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.